A céges arculat kialakítása

A kisebb vállalkozások számára az arculat sokszor másodlagos, vagy akár teljesen elhanyagolt terület. A céges logó kérdése általában a weboldal elkészítésekor merül fel először, ezért sokszor valami egyszerű és gyors megoldás születik, ami rendszerint a logótervezés írott és íratlan szabályaival egyaránt szembemegy, de ez annyira gyakori és tipikus hiba, hogy erről külön bejegyzés is lesz. Az arculatra visszatérve minél hamarabb megszületik az igény a minőségi arculat kialakítására, annál hamarabb tudja a vállalkozás megkülönböztetni magát a versenytársaktól (akik számára ez még mindig nem elég fontos terület), ezzel pedig fontos kommunikációs előnyre tesz szert. Nézzük, miről is szól és miért is ennyire fontos az arculat!

Az arculat a vizuális kommunikáció egyik legmeghatározóbb eleme, és tulajdonképpen minden ide sorolható, ami a vállalkozás megjelenésével kapcsolatos. Az arculat kiemelten fontos része a weboldal és annak megjelenése, de minden más digitális és fizikai felület is, legyen akár hírlevél, névjegykártya vagy autómatrica. Ezek azok a médiumok, amikkel a vásárlók, (potenciális) partnerek, versenytársak legelőször találkoznak. Az arculat (vagy annak teljes hiánya) alapján fog születni egy első benyomás a cégünkről, ami lehet pozitív, semleges de akár negatív is. Így könnyen kialakulhat egy számunkra kedvezőtlen kép a vásárlóinkban, potenciális partnereknek anékül, hogy bármi közvetlen tapasztalatuk lenne a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Ezt természetesen a személyes tapasztalás könnyen átfordíthatja, de elképzelhető, hogy a fentiek miatt az érintettek el sem jutnak addig, hogy ezt megtapasztalják, mert a versenytársnak megnyerőbb és professzionálisabb arculata volt, ezért őket megbízhatóbbnak ítélték ismeretlenül is.

Milyen a jó arculat?

A jó arculat legfontosabb ismérvei, hogy összhangban van a kommunikációs célokkal, illetve konzisztens. Először tehát meg kell határoznunk, hogy mit szeretnénk közvetíteni magunkról. Tradícionális értékeket képviselünk, vagy modern technológiákat alkalmazunk? Más-más arculat illik például egy 100 éves családi manufaktúrához, illetve egy most alakulú startuphoz. Fontos továbbá, hogy milyen iparágban, milyen területen folytatjuk tevékenységünket, hiszen ehhez illeszkedő arculati elemeket célszerű választanunk. Ha megvannak a kommunikációs célok, akkor ehhez kell illesztenünk vállalkozásunk logóját, színeit, az alkalmazott betűtípusokat, illusztrációkat, egyéb grafikai elemeket. Végül pedig fontos, hogy a kialakított arculat konzisztensen jelenleg meg minden felületen, ahol csak megjelenünk, legyen az digitális, vagy fizikai. Az Ön arculata ilyen? Nézzük meg együtt, vegye fel velem a kapcsolatot és egy egyórás konzultáció során végigvesszük az arculatot érintő problémákat, fejlesztési javaslatokat. Nincs még céges arculata, vagy nem elégedett a jelenlegivel? Ebben is tudok segíteni!

EN